2014. augusztus 20., szerda

Szendrey Júlia


B Ö L C S Ő   M E L L E T T

Mondják: iszonyú vihar dúl
Mennydörgés, villám odakinn.
Hogy a felhők, mind sötét árnyak
Nyargalnak a szél szárnyain...
Csöndes szobám egyik zugában
Én egy kis bölcsőt ringatok,
szívem májusnak verőfénye,
Viharról én mit sem tudok!
Mondják: két ellenséges tábor
Egymással véres harcra kelt,
S nem hallani mást a világon,
Mint csatazajt, fegyverzörejt...
Csöndes szobám egyik zugában
Én egy kis bölcsőt ringatok,
Szívem a béke olajága,
Csatákról én mit sem tudok.
Mondják a gyűlölség és gonoszság
S bűnök tanyája ez a föld.
Hogy szerelem, barátság álarc,
Mit az önzés magára ölt...
Csöndes szobám egyik zugában
Én egy kis bölcsőt ringatok,
Szívem a szeretet oltára,
Gyűlölségről mit sem tudok!
Szentély e hely, sarut leoldva,
Lépek csak által küszöbén,
S a bölcső mellett, mint oltárnál
Szent áhitattal állok én:
Feledve minden e világon
Míg e kis bölcsőt ringatom,
Míg éji dalként gyermekemnek
Halk pihegését hallgatom.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal